2014. január 30., csütörtök

Kikapcsolódás télen- WELLNESS

Egy élménybeszámolót fogok most tartani, ami egyben remélem kedvcsináló és ajánló is. Még Dániában megbeszéltünk Botonddal a barátommal, hogy, ha törik, ha szakad elmegyünk wellnessezni amint hazamentünk. Ez volt a motiváció a rémes napokon, amikor szakadt az eső és fájt mindenünk. Mivel egyikünk se volt még ilyen kényeztető hétvégén kíváncsian vártam. Sajnos sokáig nem alakultak úgy a dolgok, hogy beiktathattuk volna ezt a fajta kikapcsolódást, aztán meglepett vele a szerelmem, hogy elintézte, méghozzá igen olcsón. (Hozzá kell tennem, hogy ez a karácsonyi, az évfordulós és a Valentin napi valamint a szülinapi ajándékunk.) Hévíz az ő vágya volt, így péntek délelőtt nekivágtunk az útnak. Ahogy a Balaton partra értünk, elkezdett esni a hó, így még romantikusabb kezdete volt a kalandnak. A városba érve még egy lattét megittunk egy közeli szálló barátságos kávézójában, aztán becsekkoltunk a saját hotelünkbe, ami a Hotel Európa Fitt volt (A szálloda honlapja.). A szoba francia ágyas, erkéllyel, minibárral és fürdőszobával ellátott. Nekem személy szerint nagyon tetszett a szálló narancs és vörös dizájnja.

Megérkezés után azonnal magunkra öltöttük a fürdőruhákat és a fehér tipikus fürdőköpenyt és megcéloztuk az uszodát. Egy kisebb úszómedence, egy közepes medence és egy pici gyógyvizes medencén kívül egy jakuzzi is várt bennünket. A szauna részleg két részre volt bontva, egy nudistára és egy simára. Mivel ennyire azért nem vagyok laza, maradtunk a normál verziónál, ahol gőzfürdő, szauna, infraszauna és herbária szoba is volt.

Bennem lakik egy öreg néni, mert hihetetlenül bejött a herbária szoba, ahol kamilla és levendula párolgott egy felmelegitett medencéből. Persze a szaunáknak is megvan a varázsa, ahogy a vizzel és jéggel locsoljuk a forró köveket. Ezenkívül volt egy hűtött helyiség is, ami a felhevült testtel, hihetetlen kellemes érzés.

Ami még nagyon megfogott a szállóban, az a lift volt, mivel ott régi 20-as évek beli jazz szólt, ami annyira felüdítő érzéssel töltött el, hogy úgy éreztem, ha megáll a lift kilépek egy régi füstös elegáns hotelbe, ahol csempészett szeszt szolgálnak fel nekünk.

Miután kipancsoltuk magunkat, átöltöztünk és lementünk az étterembe elfogyasztani a vacsoránkat, ugyanis félpanziós ellátást kértünk, amiben reggeli és vacsora szerepel. Én naivan elképzeltem egy egyszerű büféasztalos menüt, nem sokat tévedtem, igazából csak a mennyiséget becsültem jóval alább és a minőséget. Rengeteg féle előétel, saláta és legalább ötféle főétel közül lehetett választani, sőt akár végig is lehetett enni az egész menüt. Sajtválogatással indítottunk, kis zöldséggel, és falatkákkal. Levese gyanánt egy kis gulyást ettünk, de volt még erőleves is. Kíváncsi voltam egy szállóban, ahol millió külföldi turista megfordul, milyen a magyar klasszikus és híres leves. Ebben az esetben se csalódtam, sőt felvette a versenyt a nagymamám főztjével. (bocsi mami)

Előétel

Főételnek bárányt és paellát lehetett választani, no meg még jó pár fogást. Az alap rántott hús és rakott ételek persze a menüben voltak. Így esett a választásom a spanyol paellára, (Paella recept) ami valami fantasztikusan finom volt. Mivel Botond a bárányt ette, nem bírtam ki, hogy ne garázdálkodjak az ő tányérján is. Tudni kell rólam, hogy nagy ragadozó vagyok, de a bárányt sose kedveltem, viszont ez valami lenyűgöző volt, tapsikoltak az ízlelőbimbóim. Omlós és tökéletesen pácolt hús, mellőzte a túl édeskés ízt, egy pillanatig meg is bántam a választásomat. Még választott mellé backonbe tekert zöldbabot, nem is elemzem ezt a kulináris élményt, nagy zöldség rajongó vagyok.

Első vacsora

Levezetésként legalább tíz féle édességből választhat az ember, csokis banánszeletek, madártejes-, citromos-, kávés sütemény, gyümölcsös hab és még sorolhatnám. Amit megkóstoltam, mind finomabbnál finomabb volt, pedig nem vagyok édesszájú. A kipukkanás szélén pihenés gyanánt még ettünk egy gombóc csoki és ananász fagyit. (az ananászt nem én ettem, mert utálom) Gyümölcsből se volt hiány, alma, körte, banán és narancs is társunkul szegődött a hosszú útra amit a szobánkig megtettünk.

Pisztáciás és madártejes sütemény és ribizlis hab

A kajakóma után a szobában élveztük a kellemes környezetet és a tévé sajnos magába szippantott minket. Pezsgőt kortyolgatva és zenét hallgatva egy nagy habfürdőben királynőnek éreztem magamat.

A reggelit nagyon vártam, hátha ismét megtörténik a csoda. És jelentem megtörtént, ismét kómába ettem magam, a kis kolbászkák, felvágottak, falatkák és a palacsinta segítségével. Lemondtam viszont a tükörtojás és omlettek megszokott ízéről, de a backon hegyek azért befértek.

Reggeli
Nutellás palacsinta és császármorzsa baracklekvárral
Délelőttöt a wellness részlegen töltöttük el szállásunkon, majd egy kis városnézést iktattunk be és késő délután elmentünk a tófürdőbe. A város szállókkal és kisebb vendégházakkal van tele és a gazdag és tehetős orosz, német turistáknak megfelelő árfekvésű (azaz méregdrága) vásárló utcák szolgálják ki az igényeket. Furcsa volt látni a sok fürdőruhás próbababát kint a hóban.
Betértünk egy gyorsétterembe még több kalóriát bekebelezni, na ez nagy hiba volt, életem legrosszabb hamburgerét sikerült elfogyasztanom, a kiszolgálásról nem is beszélnék...

Tófürdő
A fürdő maga nekem nagy csalódás volt, így örültem igazán a kedvezményes belépőnek, ami a zárás előtt két órával vehető igénybe. A gyógyvíz természetesen jó volt és hihetetlen puhává tette a bőröm, viszont a hőfoka így télen bent is elég hűvös volt. Ki is lehetett úszni a tóba, a fedett részen kívül, de csak a csapóajtóig merészkedtem, ahol ahogy felhajtottam, beáramlott a jéghideg víz. Nem voltam elég tökös ehhez a kalandhoz, de nyáron fantasztikus lehet. A meleg vízben és gondolom a jó időnek köszönhetően a tavirózsák még most télen is virágoznak, milyen szuper élmény lehet köztük úszni jó időben. (Tófürdő honlapja)

Tófürdő bentről fotózva

Vacsora ismét kulináris élmény volt, ezen az estén mindketten borjút ettünk. A barna mártást eddig undorítónak tartottam, de be kell látnom, hogy lehet finoman is elkészíteni (de nem lesz a kedvencem). Amiről még szót kell ejtenem étkezés tekintetében a feta sajt, amit pisztácia olajjal locsoltak le, valami fantasztikus ez az olaj, biztos, hogy beszerzem.

Mivel nem akartunk a tegnapi hibába esni, hogy túlegyük magunkat, így salátával próbáltuk mérsékelni a mennyiséget. Tetszik, hogy a kész salátákon kívül magunk is állíthatunk össze egyet ízlésünk és kreativitásunk szerint. Mivel ügyesen teljesítettünk és most mozgásra képes állapotban hagytuk el a Ciprus éttermet, így este folyamán még lementünk úszni egy kicsit és szaunázni. Most nyoma se volt embereknek, csak a miénk volt a wellness részleg, mivel a német turisták inkább az étteremben iszogattak sokáig.

Második vacsora

Búcsúzóul kijelentkezés előtt természetesen behabzsoltuk a könnyűnek nem mondható reggelinket. Viszont most azért igyekeztünk azon, hogy ne kelljen végig szenvednünk Pestig az autóban az utat.

Reggeli csendélet

Tudom, hogy az élménybeszámolóm jelentős részét az ételek leírásával töltöttem, kérlek ne kövezzetek meg ezért. Egész életem végigdiétázom, így nagy örömöt jelentett ez a változatos lakmározás. Sajnos imádok enni, így nagy áldozat tőle az, hogy próbálok XS-es maradni minden körülmények között. De most kicsit se izgatott a testem, a súlyom. Itthon azért rosszul lettem a mérlegre pillantva, de évente egyszer érdemes kiélvezni mindenféle élvezetet.

A szállodában töltött idő alatt végig a Gossip Girl járt a fejemben, amiben Chuck Bass az Empire Hotelben él, azt hiszem ez az életforma menne nekem, bár gyanítom, hogy a súlyommal lenne gondom ennyi finomság bűvkörében. Fantasztikus hétvége volt mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy egy ilyen pihenés iktasson be, mert nagyon megéri az árát.

Egy hétvégére mindenki megérdemli, hogy úr legyen.